Zo gaat het eraan toe op een Europcar-vestiging #3

Zo gaat het eraan toe op een Europcar-vestiging #3

088 - 9005555 Mail ons
vrijdag 14 mei 2021

Iedereen hoopt snel op meer versoepeling. Dit geldt ook voor de Europcar vestiging in Maastricht. In deze blog vertelt stationmanager Erik Andrade Martinez over de uitdagingen bij Europcar-filiaal Maastricht tijdens COVID-19 en wat deze vestiging bijzonder maakt.

Uitdagingen tijdens de coronacrisis

Als regionaal kantoor staat filiaal Maastricht regelmatig voor een uitdaging, maar nog nooit voor zoveel uitdagingen als tijdens de coronacrisis. “Persoonlijk vond ik het de grootste uitdaging om ervoor te zorgen dat mijn personeel zo veilig en gezond mogelijk hun werk konden blijven uitvoeren’’, zegt Erik Andrade Martinez. Hij werkt al 11 jaar bij Europcar en is op dit moment stationmanager op de vestiging Maastricht.

‘Voor de vestiging was de grootste uitdaging het bijzonder snel afbouwen van de voertuigen in de eerste lockdown. ‘Wij moeten minimaal 2 uur rijden om één voertuig bij een andere vestiging van Europcar te halen. Met nog minder voertuigen in de vloot dan voorheen moest de planning dan ook nog strakker dan normaal’.  

Onze service

We vinden de betrokkenheid met de klant erg belangrijk. We creëren graag een informele sfeer door het aanbieden van een kop koffie en het maken van een praatje. De service representative controleert de auto met de klant en geeft uitleg waar nodig. Wij investeren in het opleiden van goed balie personeel, waardoor wij andere vestigingen in het Zuiden kunnen uithelpen met ons personeel’.

Vaste klanten

Ondanks dat er veel concurrentie is in een stad zoals Maastricht, komen de (vaste) klanten met regelmaat terug. Zowel particulier als zakelijk. ‘Wij proberen ons te onderscheiden door onze klantvriendelijkheid en flexibiliteit. Wij denken graag mee met de klant, verkopen vrijwel nooit nee en lopen niet weg voor een last-minute aanvraag. Europar Maastricht is zeker niet de goedkoopste in de regio, maar we regelen wat de klant wenst.

Bijzondere verhalen

Ook tijdens de coronacrisis proberen wij zoveel mogelijk mee te denken met de klant waarbij veiligheid voorop staat. Dit blijkt uit het verhaal van een vaste klant. Toen België in mei 2020 op slot ging wilde hij zijn dochter, die daar tijdelijk woonde, z.s.m. terughalen naar Nederland. De klant was echter niet op de hoogte van de eisen om België in te mogen. Het was fijn om hem hierbij te helpen. We hebben de benodigde documenten geprint en mondmaskers en handschoenen meegegeven om direct te kunnen reizen naar België. De klant was ons erg dankbaar, want bij de grens werd hij gecontroleerd en zonder die documenten had hij niet verder mogen reizen.

Auto huren in Maastricht

Vestiging Maastricht helpt je graag veilig op weg met passend vervoer. Boek gemakkelijk telefonisch of online. Voor vragen over het huren van een personen- of bestelauto in Maastricht kun je contact opnemen met ons callcenter via telefoonnummer 088-900555 of direct met de vestiging via 043 – 3612310. We beantwoorden je vragen over autohuur graag!

Alle nieuwsberichten