De 7 meest gestelde vragen over zakelijk huren in tijden van corona

De 7 meest gestelde vragen over zakelijk huren in tijden van corona

088 - 9005555 Mail ons
dinsdag 19 mei 2020

Bedrijven zijn weer rustig aan het opstarten. Als autoverhuurder merken we dat bedrijven op zoek zijn naar nieuwe mobiliteitsoplossingen, om langzaam de werkzaamheden weer te kunnen oppakken. Dit is te zien aan alle vragen die bij ons binnenkomen met betrekking tot zakelijk huren. Men wil tijdelijk een auto huren en stelt het kopen of leasen van een auto nog even uit.  In deze blog geven wij antwoord op de 7 meest gestelde vragen over zakelijke autoverhuur, in willekeurige volgorde.

Kan ik een auto huren op rekening, zonder borg?
Ja, dat kan. Zakelijke klanten kunnen bij Europcar op zeer korte termijn een auto huren. Binnen 24 uur, na goedkeuring, kunt u huren op rekening en zonder borg. Bestaande klanten kunnen dit uiteraard direct.  

Waarom verschilt het maandtarief Europcar van een concurrerende verhuurder?
Europcar maakt het verschil in de totale kosten en vaak niet in de maandprijs. Een maandtarief is maar een deel van de totale kosten. Het verschil wordt pas zichtbaar als u alle condities en voorwaarden meeneemt. Denk hierbij aan het  eigen risico, verzekeringen, haal en brengkosten en inleverkosten op een andere locatie.

Daarnaast onderscheiden wij  ons ook in de hygiëne en veiligheid van onze voertuigen. De hygiënemaatregelen  die we hebben getroffen zijn uniek in de branche. Ook de conditie van de voertuigen is voor ons zeer belangrijk, om een flinke mate van veiligheid te garanderen.  Alle personenauto’s binnen de Europcar vloot zijn nooit ouder dan 9 maanden.

Ik wil nog geen gebruikmaken van het OV, maar woon te ver om naar een Europcar locatie te fietsen. Leveren jullie auto’s ook aan mijn woonadres?
Ja, als zakelijke klant kunt u gebruikmaken van onze haal- en brengservice. Vanuit onze 38 eigen vestigingen kunnen wij alle voertuigen op ieder adres afleveren en ophalen. Europcar garandeert altijd mobiliteit binnen 4 uur. In werkelijkheid is dit in Nederland vaak te regelen binnen 2 uur.  

Nu we weer langzaam mogen opstarten hebben we tijdelijk vervoer nodig om ons bedrijf weer bedrijfsklaar te maken. Welke type auto’s hebben jullie momenteel beschikbaar?    
Europcar heeft de grootste bedrijfswagen vloot in Nederland, van personenauto's en kleine bestelauto's tot aan een grote vrachtauto's, zelfs met koel en vries mogelijkheid. Bekijk online ons wagenpark voor meer informatie.

Is het huurvoertuig schoon en virus vrij?
Als kwalitatief verhuurbedrijf staat hygiëne bij Europcar voorop, naast de gebruikelijke maatregelen hebben wij kort na de uitbraak van het coronavirus deze maatregelen flink aangescherpt. Op onze site is precies te lezen welke maatregelen we hebben getroffen m.b.t.  onze voertuigen, medewerkers en verhuurlocaties. Zo gaat de overdracht van de sleutel nu bijvoorbeeld via een envelop en ligt in iedere auto een brief van de verantwoordelijke vestigingsmanager welke garant staat voor de genomen maatregelen. 

Ik heb alleen een voertuig nodig voor de heen of terugweg, kan dat?
Ja, dat kan. Als zakelijke klant kunt u kiezen om uw voertuig te laten bezorgen, of op te halen bij een van onze 38 vestigingen in Nederland. Het inleveren van een huurauto bij een andere vestiging van ons is gratis. Alle vestigingen zijn in eigen beheer en daarom kunnen wij werken met een gezamenlijke verhuurvloot. Een unicum in de verhuur branche.

Ik wil graag mijn bijtelling laag houden, is het mogelijk om een kleine of elektrische auto te huren?
Ja, dat kan zeker! Kleine en elektrische auto’s zijn inderdaad bijtellingsvriendelijk en hebben lage brandstof kosten. In ons wagenpark hebben wij een breed aanbod aan voertuigen, waaronder ook verschillende kleine en elektrische modellen.

Zijn alle vestigingen van Europcar geopend en hoe weet ik waar jullie zitten?
Al onze 38 vestigingen van Europcar in Nederland zijn open gebleven sinds de uitbraak van Covid-19. Wij zijn continu in de weer, veel klantgroepen huren nu minder, andere juist weer veel meer. Bekijk hier alle vestigingen. 

 

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Wij beantwoorden uw vragen graag. Via ons call center zijn we op werkdagen te bereiken van 8:00 uur - 18:00 uur. Voor vragen kunt u ook altijd terecht bij uw lokale vestiging of accountmanager.

Alle nieuwsberichten