De 5 meest gestelde vragen over de mobiliteitskaart beantwoord!

De 5 meest gestelde vragen over de mobiliteitskaart beantwoord!

088 - 9005555 Mail ons
maandag 25 januari 2021

De mobiliteitskaart is al jaren in ontwikkeling. Vroeger waren er strippenkaarten, toen kwam de OV-chipkaart en met de komst van de smartphone werd veel omgezet naar persoonlijke accounts. De mobiliteitskaart is – anders dan een OV-chipkaart - een integraal middel waarmee toegang wordt geboden tot enorm veel verschillende manieren van vervoer. Toch hebben organisaties nog altijd een paar vragen die ze beantwoord willen hebben voor ze de knoop doorhakken of ze een mobiliteitskaart gaan aanbieden aan medewerkers. 

Een mobiliteitskaart stelt de reiziger in staat om op een eenvoudige manier met de trein, tram, metro, bus of OV-fiets te reizen. Maar met een mobiliteitskaart kunt u ook aanvullend gebruik maken van onze huurauto’s, tanken, elektrisch laden en parkeren. Mogelijkheden genoeg om van A naar B te komen dus. En dat met één kaart. Wij beantwoorden de meest gestelde vragen over de mobiliteitskaart:

  1. Waarom is een mobiliteitskaart aantrekkelijker dan een los abonnement?
    Bij vervoer via een abonnement heeft een organisatie eigenlijk altijd standaard kosten. Met een mobiliteitskaart wordt er alleen voor het daadwerkelijke gebruik ervan betaald. Wordt er niet gereisd, dan worden er ook geen kosten gemaakt. Kort gezegd: een mobiliteitskaart heeft de eenvoud van een abonnement maar niet de lasten ervan.
     
  2. Heb ik wel controle over de kosten die medewerkers maken?
    Dit heeft u helemaal zelf in de hand. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om per medewerker een budget in te voeren. Daarnaast is elke gemaakte reis goed online te monitoren via overzichtelijke rapportages, zonder extra kosten.
     
  3. Hoe worden de transacties verwerkt?
    Gemaakte reiskosten ontvangt u maandelijks op één btw-factuur. Weg met bonnetjes en declaraties. Door de inzichtelijkheid kunt u ook zien wat nu precies de gemaakte kosten zijn en zo bepalen of er misschien niet hier en daar extra bespaard kan worden.
     
  4. Hoe moet HR hiermee omgaan?
    Voor de HR-afdeling is het belangrijk om te weten dat het mogelijk is een koppeling te maken met het eigen personeelsadministratiesysteem. Dit maakt het makkelijk om nieuwe medewerkers direct te voorzien van een mobiliteitskaart. U kunt ervoor kiezen om elke werknemer een persoonlijke mobiliteitskaart te geven. Daarnaast  kunt u ook kiezen voor 1 of meerdere kaart(en) per afdeling of voor het hele bedrijf.
     
  5. Moet de organisatie een  zakelijke klant van Europcar zijn om een mobiliteitskaart aan te vragen?
    Ja, de Europcar Mobiliteitskaart bieden wij aan als extra dienstverlening aan onze zakelijke klanten, zonder maandelijkse kosten. Met de aanvulling van de mobiliteitskaart weet u dat u als zakelijke klant qua vervoer bij Europcar altijd aan het juiste adres bent. Bent u nog geen zakelijke klant? Bekijk hier alle informatie over zakelijk huren of leasen bij Europcar.

Heeft u nog een andere vraag met betrekking tot de mobiliteitskaart? Wij beantwoorden al uw vragen graag. Via ons call center zijn we op werkdagen te bereiken van 8:00 uur - 18:00 uur. Daarnaast kunt ook altijd terecht bij uw lokale vestigings- of accountmanager.

Alle nieuwsberichten