Veelgestelde vragen Multirent Particuliere klanten

Veelgestelde vragen Multirent Particuliere klanten

088 - 9005555 Mail ons

Welkom bij Europcar! Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en u te informeren over de belangrijkste veranderingen, kunt u hier de meest gestelde vragen en antwoorden terugvinden.

Heeft u aanvullende vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op via telefoonnummer: 088 -088 05 00 of mail naar klantenservice@multirent.nl. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 - 20.00 uur.

Ik heb een auto bij Multirent gehuurd en haal voor 1 februari mijn auto op. Waar kan ik mijn auto ophalen?
Voor u verandert er niets, u kunt de auto ophalen op het adres zoals eerder is aangegeven op uw reserveringsbevestiging.   

Ik heb een auto bij Multirent gehuurd en haal na 1 februari mijn auto op. Waar kan ik mijn auto ophalen? 
Multirent Rotterdam en Leiden zullen dezelfde locatie behouden. Multirent Amsterdam, Den Haag, Haarlem en Utrecht zullen verhuizen naar Europcar locaties. Daarnaast kunt u terecht op alle overige verhuurlocaties van Europcar. Voor de adresgegevens klik hier>

Hoe kan ik een Multirent auto huren? 
U kunt gebruik maken van de bekende telefoonnumers voor het maken van een reservering. Wel nieuw is de website. Voortaan kunt u terecht op www.europcar.nl voor het maken van een reservering.

Kan ik voor de korte termijn huur ook bij Europcar terecht?
Ja, Europcar is gespecialiseerd in zowel lange termijn verhuur als in verhuringen korter dan 30 dagen. Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met klantenservice@multirent.nl

Kan ik gebruik maken van het internationale netwerk van Europcar?
Uiteraard, Europcar is in Europa marktleider op het gebied van verhuur van personen- en bestelauto's en tevens één van de grootste autoverhuurders wereldwijd. Europcar is gevestigd in heel Europa, Afrika, het Midden Oosten, Zuid-Amerika en Azië. Voor meer vragen en informatie kunt u contact opnemen met klantenservice@multirent.nl

Welke huurvoorwaarden zijn er gewijzigd?

  1. Wat is de minimale leeftijd van de huurder en duur van het rijbewijs?
    De huurder dient minimaal 19 jaar oud te zijn op stadsvestigingen en 21 jaar op luchthavenvestigingen. Vanaf de huurauto categorie Fullsize dient de huurder minimaal 25 jaar oud te zijn. De huurder dient minimaal één jaar in het bezit te zijn van het rijbewijs.
     
  2. Welke documenten moet de huurder verplicht tonen bij het afhalen van de huurauto?
    Een geldig rijbewijs en wanneer de huurder een Nederlands woonadres heeft een adreslegitimatie. Dit kan in de vorm van  een bank- of giroafschrift, loonstrook, uitreksel van het bevolkingsregister of een afschrift van een telefoonabonnement.
    Huurders die niet woonachtig in Nederland zijn dienen een geldig paspoort, geldig rijbewijs en credit card op naam mee te nemen als men de huurauto komt ophalen. Bij een niet westerse schrift op het rijbewijs dient naast het origineel ook een internationaal rijbewijs te worden overhandigd.
     
  3. In welke landen mag ik met de huurauto rijden?
    Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Finland, Italië, Ierland, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Oostenrijk, Spanje (m.u.v. Ceuta en Millila), Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Europcar brengt geen buitenlandverzekering in rekening voor gebruik van de auto in de toegestane landen.
  4. Welke annuleringsvoorwaarden worden er gehanteerd?
    Tot 24 uur voor vertrek kan er kosteloos geannuleerd worden. Annuleert u binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast. Annuleringen als gevolg van ‘no show’ resulteren in betaling van het gehele huurbedrag.
    Indien u vooruit heeft betaald en u annuleert uiterlijk tot 24 uur voor vertrek, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op uw rekening. Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen.