Europcar winnaar WUA 2014

donderdag 3 juli 2014
Europcar heeft op donderdag 3 juli jl. de eerste prijs in ontvangst mogen nemen van de WUA! web performance scan in de categorie autohuur.

"Vorig jaar hadden we al een mooi resultaat behaald door in hetzelfde WUA! online autoverhuur onderzoek op de eerste plek te eindigen. Afgelopen jaar hebben we hard aan onze website gewerkt en zijn dan ook erg trots dat we dit jaar weer de eerste prijs in ontvangst hebben mogen nemen! Het is een mooie erkenning dat we op de juiste weg zijn, maar we dienen onze website te blijven ontwikkelen om onze klanten nóg beter van dienst te kunnen zijn", aldus Emiel van Egmond, Algemeen Directeur Europcar.

Het onderzoek bestond uit 200 consumenten die zich online hebben georiënteerd op het huren van een auto. Elke respondent beoordeelde in totaal 5 websites naar keuze waardoor het gehele onderzoek is gebaseerd op 1000 beoordelingen. De respondenten waren vrij om hun eigen zoekmethode en voorkeuren te bepalen. Europcar is met een score van een 8,1 de overtuigende winnaar geworden. Hierdoor is Europcar niet alleen de meest favoriete autoverhuurder, maar scoort Europcar ook het beste op punten zoals ‘ conversie’, ‘ look & feel’, ‘ aanbod’ en ‘ merk’. De score op deze onderdelen is gebaseerd op het Web Performance Model van WUA!

Bekijk hier het volledige onderzoek >

Over WUA!
WUA! is marktleider op het gebied van online benchmarking: respondenten beoordelen jaarlijks duizenden websites. Met onafhankelijk gebruikersonderzoek geven we onze klanten direct inzicht in de verbeterpunten van hun online sales en service en hun positie ten opzichte van hun concurrenten. Zo helpen we onze klanten de beste op het web te worden.