- Persbericht - Europcar brengt gestrande deelnemers Vierdaagse Nijmegen verder

woensdag 5 juli 2017

Den Haag, woensdag 5 juli 2017 – Autoverhuurbedrijf Europcar staat als officiële partner van de Vierdaagse Nijmegen klaar voor alle wandelaars. Met opvallend vormgegeven bezemwagens – de Europcar Benenwagens – helpt het bedrijf iedere dag gestrande wandelaars die echt niet meer verder kunnen wandelen.

Bezemwagen wordt benenwagen

Europcar is dit jaar voor het eerst verbonden aan de Vierdaagse Nijmegen. Als autoriteit op het gebied van mobiliteit levert Europcar dit jaar de bezemwagens aan de organisatie. De bezemwagens hebben een opvallend uiterlijk: ze zijn voorzien van tientallen benen zodat het net lijkt alsof de bussen zelf ook te voet zijn. Ze worden dan ook de ‘Europcar Benenwagens’ genoemd. Met deze in Vierdaagse-stijl vormgegeven bussen staat Europcar klaar voor alle wandelaars die echt niet meer verder kunnen. ‘Wij vinden het fantastisch om ons te verbinden aan zo’n groot en gezellig evenement. Het is natuurlijk nooit leuk als je om wat voor reden dan ook niet meer verder kunt wandelen. Mocht het echt niet meer gaan, dan staan wij voor je klaar met onze bussen om je verder te brengen’, vertelt algemeen directeur Martijn Hanekroot van Europcar Nederland.

Europcar ontwikkelde als partner van de Vierdaagse Nijmegen een speciaal vormgegeven bezemwagen, de ‘Europcar Benenwagen’.

Trek erop uit!

Europcar wil iedereen inspireren om erop uit te trekken en Nederland te ontdekken. Zowel onbekende plekken als grote evenementen in het land. Europcar draagt daar actief een steentje aan bij. Het sponsorship van de Vierdaagse Nijmegen is hier een goed voorbeeld van. Daarnaast draagt Europcar Natuurmonumenten een warm hart toe die op 17 juni jl. de Midzomernachtloop organiseerde en in oktober een reeks klassieke concerten in de natuur.  ‘Nederland heeft zoveel leuke evenementen en prachtige plekken in de natuur te bieden. Als autoverhuurder maken wij het graag voor iedereen mogelijk om deze te ontdekken’, aldus Hanekroot.

Europcar is een franchisenemer van Europcar International en is één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Europcar heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in meer dan 140 landen. Europcar voorziet in diverse mobiliteitsbehoeften van haar klanten, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met 36 vestigingen, en een groot wagenpark met diverse personenauto’s, bestelauto’s, verhuisauto’s en vrachtwagens. Naast het reguliere wagenpark biedt Europcar tevens het GoForGreen label aan waaronder uitsluitend energiezuinige voertuigen vallen.

- Einde persbericht -

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor persvragen en/ of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Winkelman en Van Hessen
Boris Wielers