- PERSBERICHT - 44 ‘off the road’ musea in kaart gebracht

vrijdag 29 september 2017

Cultureel initiatief van autoverhuurder Europcar

Den Haag, donderdag 28 september 2017 – Nederland is rijk aan schitterende musea, die zich voornamelijk in grotere steden bevinden en goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Vele tientallen musea zijn echter veel beter met de auto te bereiken. Wat doe je dan, als je geen auto hebt? Dit was het uitgangspunt voor autoverhuurder Europcar om een samenwerking aan te gaan met 44 musea in het hele land.

Museum Tour

Vanaf 1 oktober zet Europcar een groot aantal Nederlandse ‘off the road’ musea in de schijnwerpers. De autoverhuurder geeft een boekje uit met musea door heel Nederland en dus makkelijk met de auto te bereiken zijn. Europcar wil mensen inspireren ook eens een museum te bezoeken met een huurauto. Als je een auto huurt bij Europcar, krijg je een speciale aanbieding bij de deelnemende musea, variërend van korting op de entreeprijs tot een gratis drankje in het museumcafé. Wie met een Europcar auto een museum bezoekt, krijgt bij Europcar extra voordeel.

Van Kröller-Müller Museum en Space Expo tot het Openluchtmuseum Archeon

Musea in het hele land doen mee aan deze unieke samenwerking – van bekende trekpleisters tot verborgen parels. Zo kun je de ruimte ontdekken in Space Expo in Noordwijk, dwalen langs de schitterende Van Gogh collectie van het Kröller-Müller en spectaculaire gladiatorengevechten zien in het Openluchtmuseum Archeon. En dat is slechts een greep uit de deelnemende musea. De Europcar Museum Tour loopt van oktober 2017 tot en met februari 2018.

Europcar Nederland is een franchisenemer van Europcar International en is één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Europcar heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in meer dan 130 landen. Europcar voorziet in diverse mobiliteitsbehoeften van haar klanten, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met 37 vestigingen, en een groot wagenpark met diverse personenauto’s, bestelauto’s, verhuisauto’s en vrachtwagens. Naast het reguliere wagenpark biedt Europcar tevens het GoForGreen label aan waaronder uitsluitend energiezuinige voertuigen vallen.

-EINDE PERSBERICHT-

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor persvragen en/ of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Winkelman en Van Hessen
Sharon Hotinga