Welkom bij de klantservice van Oproepauto! Ik doe mijn uiterste best om al je vragen te beantwoorden. Als je, na het lezen van de vragen, nog steeds met onduidelijkheden zit, kan je me altijd even bellen. Ik ben op werkdagen te bereiken van 8:00 uur tot 18:00 uur.
Top 5 meest gestelde vragen
1.
Vanaf welke leeftijd mag je in een Oproepauto rijden?
2.
Hoe verloopt de afrekening?
3.
Hoe werkt de haal- en brengservice?
4.
Welke voordelen heb je met een abonnement?
5.
Betaal je borg voor je Oproepauto?
Waar kan je Oproepauto voor gebruiken?

Oproepauto geschikt is voor elke gelegenheid! Je Oproepauto is stickervrij waardoor je de auto zowel zakelijk als privé kunt gebruiken voor verschillende doeleinden:

Ga je een weekendje weg met vriendinnen naar een vakantiepark en kan je hier niet komen met het OV? Met Oproepauto kom je overal!

Heb je geen auto? Oproepauto is snel en gemakkelijk!

Je hebt een auto maar je maakt er weinig tot geen gebruik van? Zonde van alle terugkerende kosten! Met Oproepauto betaal je geen afschrijvings-, onderhouds-, verzekeringskosten. Denk er eens over na, misschien is Oproepauto voor jou wel een goedkopere oplossing?

Heb je een tijdelijke zakelijke klus? Je Oproepauto is stickervrij dus ook perfect om zakelijk te gebruiken!

Onverwachts wordt het super lekker weer en jij wilt met je kinderen naar het strand, maar je man is met de auto naar werk! Met één druk op de knop heb je je Oproepauto online gereserveerd. Ik lever vervolgens je Oproepauto voor de deur thuis af waardoor je je kinderen geen moment alleen hoeft te laten.
 

Wat is de kwaliteit van Oproepauto?

De auto’s uit mijn wagenpark zijn in een uitstekende conditie en worden technisch goed onderhouden. De auto’s uit beide klassen zijn niet ouder dan 9 maanden. Ik maak je Oproepauto van te voren altijd schoon. Oproepauto is onderdeel van Europcar. Europcar is gekwalificeerd met een BOVAG 5 sterren garantie. 

Wat is het voordeel van Oproepauto t.o.v. het O.V.?

Reizen met het openbaar vervoer is tijdrovend, druk, duur en je bent gebonden aan een vaste dienstregeling.

Met Oproepauto kan je snel komen waar je wilt, je gemakkelijk van A naar B verplaatsen, je kunt je in vrijheid bewegen zonder afhankelijk te zijn van de tijd en ook nog zorgeloos en kosten efficiënt optimaal gebruik maken van jouw mobiliteitsmix.
 

Wat is het voordeel van Oproepauto t.o.v. een eigen auto?

Een eigen auto is duur en vaak maak je er niet elke dag gebruik van. Met Oproepauto maak je efficiënt gebruik van je auto! Je betaalt alleen voor de tijd dat je de auto echt nodig hebt. En je betaalt natuurlijk geen afschrijvingskosten, verzekeringen en wegenbelasting.

Hoe kan je contact met mij opnemen?

Je kunt alle benodigde informatie vinden op de website, maar als je toch nog iets onduidelijk is kan je contact opnemen via telefoonnummer: 088 900 55 66 

Maak ik gebruik van cookies?

Ja, ik maak gebruik van Cookies om de website te verbeteren.  

Bekijk hier het cookie beleid >

Wat is Oproepauto?

Oproepauto bied je alle voordelen van het hebben van een eigen auto! Nadelen zoals kosten voor onderhoud, afschrijving, verzekering etc. zijn er namelijk niet!

Je regelt gemakkelijk je Oproepauto online en ik kan je Oproepauto zelfs bij je thuis voor de deur brengen. Hierdoor ben je nog sneller op weg!
Alle voordelen van Oproepauto op een rijtje:

  • Altijd een jonge auto
  • Goedkoop: voor de 1e dag betaal je €20 en voor iedere volgende dag maar €10*
  • Met of zonder abonnement te gebruiken
  • Zowel voor incidenteel- en frequent gebruik
  • Geen borg
  • Geen bestickering
  • Haal- en brengservice

* Alle genoemde bedragen zijn in combinatie met een abonnement.

Oproepauto is powered by Europcar waardoor je er ook nog eens vanuit kunt gaan dat ik je goede service en kwaliteit bied.

 

Meer Oproepauto >
Is je Oproepauto direct beschikbaar?

Als je al eerder een Oproepauto bij mij hebt gereserveerd kan je, tijdens openingstijden, tot uiterlijk 4 uur vóór je gewenste starttijd je Oproepauto reserveren. Wanneer je voor het eerst reserveert, dan moet je minimaal 8 werkuren voordat je wilt vertrekken boeken. Wil je de auto thuis afgeleverd hebben? Reserveer dan minimaal 12 uur van de te voren. 

Welke Oproepauto's heb ik voor je beschikbaar?

Als je je Oproepauto boekt heb je keuze uit een Volkswagen UP (of gelijkwaardig) of een Volkswagen Polo (of gelijkwaardig).  

Vanaf welke leeftijd mag je in een Oproepauto rijden?

Je kan een Oproepauto reserveren vanaf 19 jaar en je moet minimaal één jaar in het bezit zijn van een Nederlands rijbewijs.  

Hoe kan je je reservering wijzigen?

Via het persoonlijke account kan je eerder gemaakte reserveringen verlengen of verkorten.

Wanneer je na een wijziging moet bijbetalen, moet je dit bedrag gelijk betalen via IDEAL. Als je na je wijziging geld van mij terugkrijgt, zal ik dit met je verrekenen op je eindafrekening.
 

Hoe maak je een persoonlijk account aan?

Wanneer je reservering is afgerond en betaald ontvang je per email van mij een wachtwoord waarmee je kunt inloggen in je persoonlijke account. Je gebruikersnaam is het emailadres dat je eerder hebt opgegeven bij het maken van je reservering. 

Hoe werkt je persoonlijke account?

Zodra je persoonlijke account is aangemaakt, kan je inloggen via de website. Als je bent ingelogd heb je inzage in je reservering, je persoonlijke gegevens en je facturen.

Je kan ook je reservering verlengen of verkorten of extra’s toevoegen via je persoonlijke account.

Waar gebruik ik je persoonsgegevens voor?

Ik zal je persoonsgegevens, die je tijdens je reservering aan mij doorgeeft, als verantwoordelijke in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens verwerken in een persoonsregistratie. Ik vertel hier meer over in Artikel 19 van de BOVAG huurvoorwaarden. 

Welke documenten heb ik nodig om te kunnen reserveren?

Tijdens het maken van de reservering hoef je geen documenten aan mij te laten zien. Wanneer ik je Oproepauto kom brengen of wanneer je de Oproepauto bij mij komt halen op de vestiging wil ik wel even je Nederlandse rijbewijs controleren. Ook zie ik graag een adreslegitimatie (niet ouder dan 30 dagen) in de vorm van een bankafschrift, loonstrook of een afschrift van een telefoonabonnement. Zowel je rijbewijs als je adreslegitimatie dienen op de naam van de gebruiker te staan.

Hoeveel kilometers zitten er standaard bij mijn Oproepauto?

Als je een Oproepauto reserveert zitten er geen kilometers bij inbegrepen. Ik bied je de mogelijk om vooraf je kilometers in te kopen, maar je kunt uiteraard ook zonder kilometerpakket gebruik maken van Oproepauto. Het is maar net wat jij prettiger vindt!

Bekijk hier wat voor jou de voordeligste optie is!

Meer Reserveren en wijzigen >
Wat moet je doen wanneer je pech hebt?

Je wilt liever niet aan autopech denken, maar het is wel handig om te weten wat je dan moet doen!

Als je de autopech niet jou schuld is, dan kom ik je Oproepauto binnen 4 uur repareren. Als blijkt dat ik je auto niet kan repareren dat zorg ik kosteloos voor vervangend vervoer.

Ik ben zowel in binnen- als buitenland 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar op alarmnummer: +31 (0)70-3812712.

Geef ik je Oproepauto volgetankt mee?

Wanneer je je Oproepauto komt ophalen, zorg ik ervoor dat je auto volgetankt is. Als je voor de haal- en brengservice hebt gekozen, wordt je Oproepauto volgetankt bij de vestiging. Zodra ik de auto weer bij je thuis kom ophalen, moet de tank weer vol zijn. Als de tank niet vol is bereken ik hier aftankkosten voor.

Hoe kan je jouw reservering verlengen of verkorten?

Je kunt jouw Oproepauto makkelijk online verlengen of verkorten in je  persoonlijke account.

Wil je langer genieten van jouw Oproepauto? Geef dit minimaal 4 uur voordat je de auto weer bij mij inlevert aan in je persoonlijke account. Wanneer je gebruikt maakt van de haal- en brengservice dien je dit minimaal 12 uur voordat ik de auto bij je kom halen aan te geven in je persoonlijke account.  

Wil je binnen 4 uur voordat je de Oproepauto inlevert nog iets wijzigen aan je reserveren? Dan kan je contact met mij opnemen via 088 – 900 55 66.  

Kan je de retourlocatie tijdens het gebruik van Oproepauto wijzigen?

Ja, via je persoonlijke profiel kan je de retourlocatie wijzigen naar de vestiging waar je de Oproepauto wilt inleveren. Je kan ook een ander ophaaladres opgeven. LET OP! Dit adres moet wel binnen een straal van 30 kilometer van een Europcar vestiging zijn.

Hoe lang kan je maximaal gebruik maken van Oproepauto?

Je kan per reservering maximaal 8 aaneengesloten dagen gebruiken maken van je Oproepauto.

Wil je na 8 dagen in je Oproepauto blijven rijden? Maak dan een nieuwe reservering en kom met je Oproepauto naar de dichtstbijzijnde vestiging. Ik zal op de vestiging een eindafrekening voor je maken. Je dient de eindafrekening direct bij mij contact of per pin te voldoen. Ik kan je pas een nieuw huurcontract meegeven wanneer je laatste huurcontract financieel is afgehandeld.  

Meer Rijdend >
Wat kost Oproepauto?

Voor slechts €20 per dag rijd je al in een nieuwe auto! Ik geef je dit extra voordelige tarief als je een abonnement hebt. Na 2 dagen heb je het abonnementsgeld er al uit!

Hoe langer je gebruik maakt van Oproepauto hoe goedkoper de auto is!

Klik hier voor meer informatie.
 

Hoe kan je Oproepauto betalen?

Bij mij kan je de Oproepauto met iDEAL betalen. Tijdens het maken van de reservering geef je akkoord voor het automatisch incassering van eventuele extra kosten. Het voordeel hiervan is dat je geen borg hebt! Alle eventuele extra kosten zal ik verrekenen op de eindfactuur.

Hoe verloopt de afrekening?

Na het inleveren van je Oproepauto maak ik de eindfactuur op. Op deze eindfactuur zal ik eventuele extra kosten vermelden zoals extra tankkosten etc. De eventuele extra kosten schrijf ik van hetzelfde rekeningnummer af waarmee je eerder je Oproepauto hebt betaald.

Tijdens je reservering heb je akkoord gegeven voor het automatisch incasseren van eventuele extra kosten.

Kan je je Oproepauto inleveren na sluitingstijd?

Ja, het is mogelijk om je Oproepauto na sluitingstijd bij mij in te leveren. Zorg er altijd voor dat je je Oproepauto volgetankt bij mij achterlaat. De sleutel van je Oproepauto kan je achterlaten in de speciale sleutelkluis.

LET OP! De Oproepauto inleveren na sluitingstijd is op eigen risico.

Meer Inleveren en facturatie >
Hoeveel kost een abonnement?

Ik kan je voor slechts €9,95 per maand veel voordeel bieden wanneer je een abonnement afsluit. Je kan je abonnement op ieder gewenst moment opzeggen. Als je je contract hebt opgezegd, verloopt deze aan het eind van de maand.  

Klik hier voor meer informatie over het abonnement.

Hoe kan je een abonnement afsluiten of opzeggen?

Je kan alleen een abonnement afsluiten bij het maken van een nieuwe reservering. Helaas kan ik je tussentijds geen abonnement aanbieden.

Ik heb het opzeggen van je abonnement zo makkelijk mogelijk gemaakt. Wanneer je je abonnement wilt opzeggen ga je naar je persoonlijke profiel en zet je het vinkje ‘Abonnement’ uit. De geldigheid van je abonnement kan je terugvinden in je persoonlijke acount.

Je hoeft dus niet te bellen of een opzeg e-mail te sturen.

Klik hier voor meer informatie over het abonnement.
 

Waar kan je je Oproepauto ophalen?

Als je ervoor gekozen hebt je Oproepauto op te halen, dan kan je jouw Oproepauto bij één van de Europcar vestigingen komen ophalen. Tijdens het maken van je reservering kan je de gewenste vestiging selecteren waar je je Oproepauto komt ophalen.   

Hoe werkt de haal- en brengservice?

Je kan gebruik maken van de haal- en brengservice van Oproepauto wanneer je binnen een straal van 30 kilometer bij een Europcar vestiging woont. Selecteer de optie ‘halen en brengen’ tijdens het maken van je reservering en ik zet je Oproepauto bij je thuis voor de deur af en ik haal je Oproepauto ook weer op!  

Als je voor de haal- en brengservice hebt gekozen gaan de kilometers pas in zodra ik de auto bij je voor de deur heb afgeleverd.

De haal- en brengservice is beschikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 uur en 16:00 uur. Er gelden afwijkende tijden voor de onderstaande vestigingen:

Den Haag West & Zwolle
Maandag t/m vrijdag                 8:00 uur - 18:00 uur
Zaterdag                                   8:00 uur – 12:00 uur

Utrecht
Maandag t/m vrijdag                 8:00 uur – 18:00 uur
Zaterdag                                   8:00 uur – 15:00 uur 
Zondag                                     9:00 uur – 12:00 uur  

De haal- en brengservice is niet beschikbaar in Nijmegen, Zeeland en de Waddeneilanden.

Welke voordelen heb je met een abonnement?

Met een abonnement heb je veel voordeel! Je betaalt slechts €9,95 per maand en krijgt hiermee korting op de dagprijs, korting op de extra dagen, korting op de kilometerpakketten en korting op de extra's. Daarnaast krijg je met een abonnement ook nog een gratis inzittendenverzekering! Wanneer je Oproepauto meer dan twee dagen per maand gebruikt, heb je je abonnementskosten er al uit!

Het abonnement is vrij opzegbaar dus als je er geen gebruik meer van wilt maken, ben je er zo weer vanaf.

Welke extra's kan je bij je Oproepauto huren?

Je kan diverse extra’s huren bij je Oproepauto om je rit nog comfortabeler te maken!

De veiligheid van de kinderen staat voorop! Daarom kan je bij je Oproepauto verschillende kinderzitjes huren zoals: een maxi-cosi (0 – 12 maanden), een kinderzitje (1 – 3 jaar), een boosterzitje (4 – 6 jaar) en een booster (6 – 12 jaar).

Niet is zo vervelender dan niet weten hoe je ergens heen moet rijden! Daarom verhuur ik ook een navigatie. Zo raak je nooit meer de weg kwijt.

Meer Abonnement & extra's >
Wat is de hoogte van het Eigen Risico?

De hoogte van je standaard Eigen Risico is €300*. Als je ouder bent dan 21 jaar kan je je Eigen Risico verlagen voor €5* per dag naar €50* per schadegeval. Als je jonger bent dan 21 jaar kan je je Eigen Risico verlagen voor €10* per dag naar €50* per schadegeval. 

* Alle getoonde bedragen zijn in combinatie met een abonnement

Wat gebeurd er als je schade hebt gereden?

Oeps, je hebt per ongeluk schade gereden! Dat kan gebeuren.
Als je een kleine schade aan je Oproepauto hebt zoals lakbeschadiging of een (kleine) deuk hoef je tussentijds geen contact met mij op te nemen.
Zodra ik je Oproepauto weer kom ophalen of wanneer jij je Oproepauto bij mij inlevert, lossen we de schade samen op door een schadeformulier in te vullen. Na het invullen van het schadeformulier handel ik de rest voor je af.

Is je schade wat groter van aard zoals een aanrijding met een andere auto, een lekke band, inbraak, bedreiging, vandalisme of diefstal moet je de volgende stappen doorlopen:
•Rijd niet verder met je Oproepauto;
•Bel de politie;
•Vul het Europees schadeformulier in (in je dashboardkastje ligt een schadeformulier );
•Zorg dat jezelf en de tegenpartij beide het formulier ondertekent;
•Meld je schade z.s.m. bij Europcar:

Binnen openingstijden bij één de Europcar vestigingen in Nederland;
Buiten openingstijden via mijn alarmnummer +31 (0)70-3812712;
•Lever het Europees schadeformulier in bij de vestiging waar je je Oproepauto hebt opgehaald of stuur deze naar ons op via Antwoordnummer 93044, 2509 WB, Den Haag (postzegel is niet nodig) t.a.v. de afdeling Schade.

Kan je het schadeformulier niet vinden? Download dan hier je schadeformulier.
 

Betaal je borg voor je Oproepauto?

Nee, je betaalt voor je Oproepauto geen borg!

Welke aanvullende verzekeringen kan je bij mij afsluiten?

Je wilt toch niet dat je niet goed verzekerd bent als er onderweg iets gebeurd? Daarom bied ik je de optie om een inzittenden verzekering af te sluiten. Wanneer je een abonnement hebt, is de inzittenden verzekering gratis inbegrepen! 

Meer Borg, Eigen Risico en verzekeringen >