Veelgestelde Vragen

Veelgestelde Vragen

088 - 9005555 Mail ons
Welkom bij de klantenservice van Europcar. Wij doen ons uiterste best om al uw vragen te beantwoorden. Indien u na het lezen van de vragen nog met onduidelijkheden zit, kunt u altijd bij ons terecht. Via ons call center zijn we op werkdagen te bereiken van 8:00 uur - 20:00 uur.
Top 5 meest gestelde vragen
1.
Wat zijn de kosten om een auto te huren voor een aantal dagen?
2.
Hoe oud moet ik minimaal zijn om een huurauto te mogen huren?
3.
Dien ik een borg te betalen bij het huren van een huurauto?
4.
Kan ik een auto met een trekhaak huren?
5.
Mag ik met mijn Europcar huurauto naar het buitenland rijden?
Is Europcar een betrouwbare autoverhuurder?

Ja, Europcar is een betrouwbare autoverhuurder omdat we lid zijn van brancheorganisatie BOVAG. Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan. Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft u de garantie dat wordt gewerkt volgens de hoogste kwaliteitseisen en met juridisch correcte verhuurcontracten. Europcar wordt regelmatig gecontroleerd op deze punten en heeft hiermee de BOVAG 5 sterren kwalificatie behaald. Dit is de maximale score die BOVAG geeft aan een autoverhuurbedrijf.

Waar kan ik Europcar vestigingen vinden?

Voor de exacte locaties in Nederland verwijzen wij u graag door naar onze rubriek Vestigingen.

Daarnaast is Europcar wereldwijd gevestigd in meer dan 150 landen. Voor meer informatie over buitenlandse vestigingen verwijzen wij u graag door naar de internationale Europcar website

Wat zijn de openingstijden van Europcar?

Ons Call Center is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Voor de openingstijden van onze vestigingen in Nederland verwijzen wij u graag door naar onze rubriek Vestigingen. Reserveringen kunt u 24 uur per dag maken via ons online reserveringssysteem.

Hoe neem ik contact met jullie op?

Particuliere klanten kunnen contact opnemen via het Contactformulier.
De contactgegevens van onze zakelijke klanten zijn terug te vinden in de rubriek Zakelijk.

Maakt Europcar gebruik van cookies?

Ja, Europcar maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren.
Lees hierover meer in onze Cookie verklaring.

Hoe worden mijn persoonsgegevens door Europcar verwerkt?

De persoonsgegevens die worden vermeld op het contract worden door Europcar als verantwoordelijke in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens verwerkt in een persoonsregistratie. Lees hierover meer in Artikel 19 van de Algemene Huurvoorwaarden.

Welke voorwaarden hanteert Europcar?

Bekijk hier de algemene huurvoorwaarden van Europcar. 

Hoe kan ik mij aanmelden voor de Europcar nieuwsbrief?

Wilt u geen aanbieding of nieuwtje meer missen? Met de Europcar nieuwsbrief blijft u altijd op de hoogte. Ga naar www.europcar.nl en klik onderaan de pagina op 'Aanmelden nieuwsbrief'. Na het doorgeven van uw e-mailadres bent u succesvol ingeschreven voor de nieuwsbrief.

Waarom zou ik mij aanmelden voor de Europcar nieuwsbrief?

Met de Europcar nieuwbrief ontvangt u wekelijks een e-mail met:

  • Exclusieve kortingen
  • Altijd het laatste nieuws
  • Interessante informatie en tips over autohuur
Meer Europcar >
Wordt er een luchthaven/treinstation toeslag berekend?

Deze toeslag is van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties.

Moet ik een geldig Nederlands rijbewijs hebben?

Om bij Europcar een huurauto te huren dient u minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen welke voorzien zijn van een NIET-Westers schrift dienen in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.

Heb ik voor een internetreservering een login en wachtwoord nodig?

Via ons online reserveringssysteem kunt u direct online uw reservering maken. Wanneer u dit voor de eerste keer doet dient u uw contactgegevens in te vullen na het selecteren van de gewenste huurperiode, de vestiging en uw autokeuze. Bij deze contactgegevens dient u een emailadres op te geven die als gebruikersnaam kan worden gebruikt voor toekomstige online reserveringen. Na het afronden van uw reservering wordt het wachtwoord u per email gestuurd, zodat u met uw gebruikersnaam en wachtwoord de gemaakte reservering kunt bekijken in uw persoonlijke account. In het persoonlijke account is het ook mogelijk om uw wachtwoord te wijzigen. 

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Online gemaakte reserveringen kunt u uitsluitend online annuleren of wijzigen in uw persoonlijke account. Voor reserveringen die gemaakt zijn via de vestiging of het Call Center, verzoeken wij u contact op te nemen met de betreffende vestiging of met het Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55.

Voor annuleren zijn de volgende regels van toepassing:
• U kunt tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren.
• Annuleert u binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast.
• Annuleringen als gevolg door ‘no show’ resulteren in betaling van het gehele huurbedrag.
• Indien u vooruit heeft betaald en u annuleert uiterlijk tot 24 uur voor vertrek, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op uw rekening.
• Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen

Verder zijn de Algemene huurvoorwaarden zijn van toepassing.

Wat zijn de kosten om een auto te huren voor een aantal dagen?

Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van autohuur, adviseren wij u gebruik te maken van onze online reserveringsmodule. Ook kunt u de exacte kosten laten berekenen via ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of bij één van onze Europcar vestigingen.
 

Zijn alle huurauto's direct beschikbaar?

Om er zeker van te zijn dat de gewenste huurauto categorie beschikbaar is, dient u het beste zo vroeg mogelijk voor de geplande vertrekdatum te reserveren. Onze vestigingen en ons Call Center kunnen u exact doorgeven welke autocategorieën er beschikbaar zijn in de gewenste huurperiode en op de gewenste locatie. Ook kunt u hiervoor terecht op ons nationaal of internationaal reserveringssysteem.

 

Enkele huurauto’s zijn niet online te reserveren. U kunt deze gegevens terugvinden in de rubriek Wagenpark. Wanneer een huurauto niet online te reserveren is, neem dan contact op met ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of met één van onze Europcar vestigingen.
 

Waarom ontvang ik geen email met mijn vergeten inlog gegevens?

Het kan zijn dat onze email met uw inloggegevens rechtstreeks in uw spambox terecht is gekomen of automatisch is verwijderd.
Wij adviseren u om de afzender van deze email, info@europcar.nl als veilige afzender te benoemen en uw inloggegevens opnieuw op te vragen.

Dien ik een borg te betalen bij het huren van een huurauto?

Op de huur van een voertuig is een waarborgsom van toepassing. De borg kan worden verlaagd door het Eigen Risico te verlagen.

De hoogte van de borg is afhankelijk van het gehuurde voertuig:
• Voor personenauto’s bedraagt de minimale waarborgsom € 275,00.
• Voor bestelauto’s bedraagt de minimale waarborgsom € 300,00.
• Voor vrachtauto’s tot en met klasse T3OK bedraagt de minimale waarborgsom € 750,00.

De borg dient op de vestiging te worden voldaan, dit geldt ook voor reserveringen die online of via het Call Center zijn gemaakt. Bij luchthavenvestigingen dient de borg met een creditcard te worden afgewikkeld. De waarborgsom kunt u, afhankelijk van de autoklasse, op de volgende manier voldoen:
• Kleine auto klasse; contant, pin of Credit Card.
• Middel grote auto klasse; pin of Credit Card.
• Grote auto klasse; pin en Credit Card of 2x Credit Card.
Personenbus (9 pers.); contant, pin of Credit Card.
Bestelauto; contant, pin of Credit Card.
• Vrachtauto; Credit Card.

De borg ontvangt u binnen enkele dagen volledig retour indien u de auto met een volle tank en schadevrij bij ons inlevert. Het resterende borg bedrag zal per bank, creditcard of contant aan u worden voldaan.
 

Berekent Europcar reserveringskosten?

Nee, Europcar berekent geen reserveringskosten voor het maken van reserveringen via het Call Center, reserveringen via de vestigingen of voor online reserveringen.

Hoe lang dient een huurder in het bezit te zijn van een rijbewijs?

De huurder en een eventuele extra bestuurder dienen minimaal één jaar in het bezit zijn van het rijbewijs.

Hoe oud moet ik minimaal zijn om een huurauto te mogen huren?

Bij Europcar kunt u op stadsvestigingen al een auto huren als u 19 jaar bent. Wel dient u minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een rijbewijs. De volgende personenauto categorieën kunt u huren als u onder de 21 jaar bent: MCMN, MCMR, ECMR, ECAR, EWMR, CDMR, ECMD, CCAR, CWMR, CDMD, CZAH.

Voor luchthavenvestigingen dient u minimaal 21 jaar oud te zijn. Vanaf de grote huurauto categorie dient de huurder minimaal 25 jaar oud te zijn.

Wel moet u er rekening mee houden dat wanneer u onder de 21 jaar bent, de bedragen voor het Eigen Risico en de bijbehorende premies om het Eigen Risico te kunnen verlagen worden verdubbeld.

Neem voor meer informatie contact op met ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of met één van onze Europcar vestigingen.

 

Wat wordt beschouwd als een dagdeel en wat is één huur dag?

Dagdeel:
Een dagdeel is 4 uur en is uitsluitend direct te huur op een van onze vestigingen op basis van beschikbaarheid en kan niet gecombineerd worden met losse dagen. Het is niet mogelijk om in het weekend een dagdeel een personen-, bestel- of vrachtauto te huren. 

Huurdag: 
Een huurdag voor personenauto's is gelijk aan 24 uur. Deze 24 uur gaan in wanneer de huurperiode start. Wij begrijpen, dat bepaalde omstandigheden er toe kunnen leiden dat de huurauto iets later wordt teruggebracht. Daarom hanteert Europcar over het algemeen een 'uitloopperiode' van 30 minuten. Indien de auto na deze 'uitloopperiode' nog niet is teruggebracht, dan wordt een extra dag in rekening gebracht.

De tarieven voor bestel- en vrachtauto’s worden berekend per kalenderdag. Dit betekent dat u de auto op dezelfde dag retour dient te brengen, anders zal er een extra dag in rekening worden gebracht. Bij het terugbrengen van een personenbus op zaterdag zal een extra dag in rekening worden gebracht.
 

Wat is inclusief en exclusief bij de huur van een auto?

Bij particuliere verhuringen is de prijs van de huurauto inclusief BTW, WA-verzekering, Standaard Eigen Risico en aangegeven vrije kilometers.
De prijs van de huurauto is exclusief brandstofkosten, aanvullende verzekeringen, verlaging Eigen Risico, borg, extra accessoires en extra bestuurder(s).

Kan ik buiten openingstijden mijn huurauto ophalen op Rotterdam/The Hague airport?

Ja, dat is mogelijk. Op aanvraag zijn wij van maandag t/m zaterdag geopend van 18:00 uur t/m 23:00 en op zondag van 8:00 uur t/m 18:00 uur. Als u van deze service gebruik wilt maken betaalt u een after hours fee van €20,00.                                        

Meer Voor het huren >
Krijg ik de huurauto volgetankt mee?

Ja, elke huurauto die u huurt, krijgt u volgetankt mee zodat u direct naar uw bestemming kunt gaan. In Nederland dient de huurauto echter ook volgetankt retour te worden gebracht. Wanneer dit niet gebeurt zullen er aftank- en benzinekosten in rekening worden gebracht.

Kan ik de huurauto na sluitingstijd inleveren?

Ja dat is mogelijk. Wij bieden u de mogelijkheid om de huurauto na sluitingstijd in te leveren. U blijft echter aansprakelijk voor de huurauto tot een medewerker van Europcar de auto in ontvangst kan nemen (openingstijd vestiging de volgende dag).

Laat u zich bij de verhurende Europcar vestiging of ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 -900 55 55 informeren over de voorwaarden indien u de auto buiten de openingstijden wenst in te leveren.
 

Wat moet ik doen in geval van pech?

Krijgt u pech met de huurauto gedurende de huurperiode buiten uw schuld om, dan zorgt Europcar Autoverhuur ervoor dat de huurauto in Nederland kosteloos binnen 4 uur wordt gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan biedt Europcar u kosteloos vervangend vervoer.

 

Bij pech in binnen- en buitenland is Europcar 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar op alarmnummer +31 (0)70-3812712.
 

Wat moet ik doen in geval van schade?

Is er tijdens de huurperiode kleine schade aan de huurauto ontstaan zoals lakschade of een (kleine) deuk, dan is het niet nodig om contact op te nemen met Europcar. Deze schade zal bij inlevering van uw huurauto door een vestigingsmedewerker worden opgenomen op een schadeformulier en worden afgehandeld.

Krijgt u tijdens de huurperiode ernstige schade aan de huurauto door een aanrijding met een ander voertuig, een lekke band, inbraak, bedreiging, vandalisme of diefstal dan dient u de volgende stappen te doorlopen:

- Rijd niet verder met de huurauto;
- Neem contact op met de politie;
- Vul het Europees schadeformulier in (deze bevindt zich in het dashboardkastje);
- Zorg dat u en de tegenpartij, beiden het formulier ondertekent;
- Meld de schade z.s.m. bij Europcar;
- Binnen openingstijden bij één van onze vestigingen in Nederland;
- Buiten openingstijden via ons alarmnummer +31 (0)70-3812712;
- Lever het Europees schadeformulier in bij één van onze vestigingen of stuur deze naar
ons op via Antwoordnummer 93044, 2509 WB, Den Haag (postzegel is niet nodig) t.a.v. de afdeling Schade.
 
Wanneer u niet in het bezit bent van een schadeformulier, dan kunt u hier een schadeformulier downloaden

Wat moet ik kunnen overhandigen bij het ophalen van de huurauto?

U dient de volgende documenten mee te nemen bij het afhalen van uw huurauto. Deze dienen allen op naam te staan van de hoofdbestuurder. Europcar behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren:

Huurders met een woonadres in Nederland:

  • Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
  • Een adreslegitimatie in de vorm van een (digitaal) bank- of giroafschrift, loonstrook, uittreksel bevolkingsregister, afschrift van telefoonabonnement vaste telefonie of afschrift van een telefoonabonnement GSM. Dit document mag niet ouder zijn dan 30 dagen.
  • Voor het besturen van een vrachtauto vanaf de klasse T1OR dient u in het bezit te zijn van een chauffeurspas.

Huurders met een woonadres in het buitenland:

  • Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
  • Een geldig internationaal rijbewijs, indien het originele rijbewijs in een niet-Westers schrift is geschreven.
  • Een geldig paspoort.
  • Een retourticket of adreslegitimatie van het verblijfadres in Nederland zoals een bevestiging van het hotel waar u verblijft.

Een eventuele extra bestuurder dient bij het moment van ophalen van de huurauto aanwezig te zijn. Deze extra bestuurder dient alleen een geldig rijbewijs te kunnen tonen.
 

Hoe kan ik de huurauto aan de balie betalen?

 • Voor het huren van de Kleine autoklasse (bijv. Hyundai i10, Fiat Punto of gelijkwaardig) kunt u aan de balie contant (met uitzondering van de Europcar vestiging Amsterdam Overtoom), met een pinpas of met Credit Card betalen.
• Voor het huren van een Middel klasse huurauto (bijv. Peugeot 308 of gelijkwaardig) kan uitsluitend aan de balie worden betaald met een pinpas of Credit Card.
• Vanaf de Grote klasse huurauto (bijv. Opel Zafira of gelijkwaardig) bent u voor betaling aan de balie verplicht gebruik te maken van uw Credit Card.
• Voor verhuringen via één van onze luchthavens is betalen aan de balie met een Credit Card verplicht.

Meer Tijdens het huren >
Wat zijn "diverse doorbelastingen"?

Diverse doorbelastingen worden over het algemeen uitgelegd aan de linkerkant van uw factuur en hebben normaal gesproken betrekking op opties/diensten die u heeft aangevraagd/geaccepteerd op het tijdstip van huur. (bijv. kinderzitje, verhuisartikelen etc.)

Wat houdt een Eigen Risico in?

Graag verwijzen wij u hiervoor door naar onze informatiepagina over onze verzekeringen.

Kan ik de auto retourneren bij een andere vestiging?

Ja, dat kan. Met onze One-Way Service kunnen personenauto’s, personenbussen en bestelbussen in Nederland bijna altijd gratis worden teruggebracht bij een andere Europcar vestiging dan waar deze is opgehaald. Wel dient u tijdens uw reservering te melden bij welke vestiging u de huurauto in wilt leveren. Dit kan via onze online reserveringsmodule, ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of via één van onze Europcar vestigingen.
 

Waar kan ik een vraag over (na)belasting op mijn creditcard stellen?

Indien u uw huurauto gereserveerd heeft via een reisbureau of touroperator, dan dient u zich tot hen te wenden, ook al is de naheffing door Europcar gedaan. Uw reisbureau of touroperator neemt vervolgens direct contact op met het land waar de auto feitelijk gehuurd is. Uw reisbureau of touroperator zullen uw vraag vervolgens beantwoorden.

Wanneer u een reservering in het buitenland via ons Call Center of via de onze internationale Europcar website gemaakt heeft, stuur dan uw vraag samen met uw huur- en reserveringsgegevens naar customer.relations@europcar.nl. Wij zullen uw vraag vervolgens in behandeling nemen. Wij streven er naar om binnen 5 werkdagen op uw vraag te reageren.
 

Kan ik een kopie van mijn factuur krijgen?

Wanneer u via de internationale Europcar.com website heeft gereserveerd, kunt u bij services kiezen voor ‘Print your car rental invoice’. Als u hierop heeft geklikt kunt u naar beneden scrollen en kiezen voor 'Print an invoice'. Hier kunt u uw achternaam en e-mailadres invoeren. Het systeem toont de facturen die in de laatste 6 maanden op de ingegeven kaart zijn belast.

Om een kopie te krijgen van een factuur van reserveringen welke gemaakt zijn via de nationale Europcar.nl website, ons Call Center of één van onze vestigingen, kunt u contact opnemen met ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Het Call Center kan u per email de factuur toesturen.
 

Hoe kan ik een klacht indienen nadat ik de auto heb ingeleverd?

U kunt schriftelijk uw klacht indienen bij onze afdeling Klantenservice onder vermelding van uw reserveringsnummer via het online contactformulier. Wij komen dan zo spoedig mogelijk op uw klacht terug.

Vragen of klachten over buitenlandse verhuringen?

Wij kunnen uitsluitend uw vraag of klacht in behandeling nemen indien u rechtstreeks bij ons heeft geboekt. Indien u via een Touroperator of tussenpersoon heeft gereserveerd, dient u hun te benaderen. De contactgegevens vindt u in hun reserveringsbevestiging.

 

Wordt er in België tol geheven voor vrachtwagens?

Ja, er wordt er in België tol geheven voor vrachtwagens met een toelaatbaar totaal gewicht van meer dan 3.500 kg. De vrachtwagens van Europcar Autoverhuur B.V. zijn uitgerust met een On-Board-Unit (OBU). Dit betekent dat de tolheffing automatisch aan Europcar wordt doorberekend. Indien u met een vrachtwagen door België rijdt, ontvangt u naast de factuur voor de huur van de vrachtwagen, separaat een factuur waarop de tolheffing en éénmalig € 25,- administratiekosten worden doorbelast.

Meer Na het huren >
Welke auto's vallen onder het GoforGreen Label?

In ons GoforGreen wagenpark zitten auto’s vanaf de E (Economy) klasse behorend tot het A- en B-energielabel en tot de Hybride auto's. Voor meer informatie kijkt u op onze GoforGreen informatiepagina.

Wat is de kwaliteit van het wagenpark?

Ons wagenpark bevindt zich in een uitstekende conditie en de huurauto’s worden goed technisch onderhouden. De meeste personenauto’s zijn niet ouder dan 9 maanden. Bestel- en vrachtauto’s zijn meestal niet ouder dan 3 tot 4 jaar. Bovendien worden onze huurauto’s voor een nieuwe verhuring altijd goed schoongemaakt en gecontroleerd. Europcar is lid van BOVAG en trotste bezitter van de BOVAG 5 sterren kwalificatie. Europcar wordt door BOVAG regelmatig gecontroleerd op kwaliteit en service.

Kan ik een auto met een trekhaak huren?

Ja, dat kan op aanvraag. We hebben een beperkt aantal personen- en bestelauto’s in de Nederlandse vloot met een trekhaak. Huurauto’s met trekhaak dient u te reserveren via ons Call Center in Nederland via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of bij één van onze Nederlandse Europcar vestigingen.
 

Kan ik een bestel- of vrachtauto's gebruiken voor een verhuizing?

Ja, onze bestel- en vrachtauto's zijn uitermate geschikt voor verhuizingen. Echter kunt u als particulier veelal geen vrachtauto huren, aangezien u hiervoor een speciaal rijbewijs nodig heeft.

 

In de rubriek Bestel- en verhuisauto’s kunt u alle mogelijkheden voor een verhuisauto terug vinden waarin u met B-rijbewijs kunt rijden (van 3 m3 tot 18 m3).
 

Beschikken jullie over verhuisauto's met laadklep?

Ja, kijk voor meer informatie in de rubriek Bestel- en verhuisauto’s.

Heb ik een chauffeurspas nodig bij het huren van een vrachtauto?

Voor het besturen van een vrachtauto vanaf de klasse T1OR dient u in het bezit te zijn van een chauffeurspas. Indien bij controle de chauffeurspas niet getoond kan worden, loopt men het risico bekeurd te worden.

Verhuurt Europcar sneeuwkettingen?

Nee, bij Europcar kunt u geen sneeuwkettingen huren.

Meer Wagenpark >
Kan ik met de huurauto in een Umweltzone in Duitsland reizen?

Ja, u kunt met een huurauto van Europcar naar Umweltzones in Duitsland reizen. Echter hiervoor is een milieusticker vereist. Deze kan onder andere worden aangevraagd bij Tüv Nord of bij DEKRA. Voor de aanvraag is een kopie van het kenteken van de auto noodzakelijk. Voor Europcar is het helaas niet mogelijk om voor de huur van de auto een kopie van het kentekenbewijs te leveren. Dit betekent dat klanten die met een huurauto van Europcar 'Umweltzones' willen bezoeken, pas na het ophalen van de huurauto zelf een sticker kunnen aanschaffen. Meer informatie.

Kan ik de huurauto retourneren bij een buitenlandse vestiging?

Ja, dat kan.

Onze One-Way Service is op aanvraag ook mogelijk in het buitenland. Wanneer u uw personenauto of personenbus, welke u gehuurd heeft in Nederland, bij een Europcar vestiging in het buitenland wilt inleveren, zal er een extra bedrag in rekening worden gebracht. De hoogte van dit bedrag hangt af van de retourlocatie. Let op: De One-Way Service is in het buitenland niet mogelijk voor bestelbussen.

U dient van te voren te melden waar u uw huurauto in wenst te leveren. Dit kan via onze internationale online reserveringsmodule, ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of via één van onze Europcar vestigingen.
 

Kan ik een BTW bedrag over buitenlandse huurkosten terug krijgen?

Wanneer dit een zakelijke huur betreft is dit mogelijk voor de volgende Europese landen:
- België (slechts 50%)
- Duitsland
- Italië (onder bepaalde voorwaarden)
- Luxemburg
- Nederland (slechts 84%)
- Spanje (50% indien ook voor privé-gebruik)
- Zweden (slechts 50%)
- Zwitserland
- Verenigd Koninkrijk (50% indien voor meer dan 5 dagen)

 

Voor onderstaande Europese landen is dit echter niet mogelijk:
- Oostenrijk
- Denemarken
- Finland
- Frankrijk
- Griekenland
- Ierland
- Noorwegen
- Portugal

 

Voor alle landen waar het (deels) mogelijk is, is de procedure voor het terugvragen van het BTW bedrag, dat er een terugvraagformulier voor BTW naar de locale belastingsautoriteiten gestuurd moet worden. Een aanvraag moet op het officiële formulier ingevuld en ingestuurd worden. De aanvraag moet worden gedaan voor 30 juni voor de BTW over het voorafgaande kalenderjaar.

Dit formulier is te verkrijgen bij de locale belastingsautoriteiten.
 

Mag ik met mijn Europcar huurauto naar het buitenland rijden?

Het is toegestaan om met een huurauto van Europcar vanuit Nederland naar de hieronder genoemde landen te rijden:

Andorra
België
Denemarken
Duitsland
Frankrijk
Finland
Italië
Ierland
Luxemburg
Noorwegen
Portugal
Oostenrijk
Spanje, met uitzondering van Ceuta en Millila.
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland

 

U dient bij de vestiging waar u de auto ophaalt te vermelden dat u naar het buitenland rijdt.
 

Kan ik mijn reservering in het buitenland wijzigen of annuleren?

Voor het wijzigen of annuleren van de reservering via de internationale Europcar.com website dient u opnieuw in te loggen via de rubriek ‘My Europcar’.

Annuleringen van reserveringen welke via de internationale Europcar.com website gemaakt zijn, kunnen tot 14 dagen na reservering zonder kosten geannuleerd worden zolang de huurperiode nog niet is begonnen. Na deze periode zal het vooruitbetaalde bedrag verminderd worden met de volgende berekende annuleringskosten;
- Wanneer de reservering 2 dagen (of meer) voor vertrek geannuleerd wordt, zal 5% van de huurkosten in rekening gebracht worden.
- Wanneer de reservering minder dan 2 dagen voor vertrek geannuleerd wordt, zal er 10% van de huurkosten in rekening gebracht worden.
Na een annulering zult u een annuleringsbevestiging per email ontvangen.

Wijzingen van uw online reservering via de internationale Europcar.com website kunnen tot 72 uur voordat u uw huurauto ophaalt gewijzigd worden.

Meer informatie kunt u vinden in de rubriek Terms & Conditions op de internationale Europcar website.
 

Gelden in het buitenland dezelfde huurvoorwaarden als in Nederland?

Nee. De Algemene Huurvoorwaarden kunnen per land verschillen. Vraag hiernaar wanneer u de huurauto in het buitenland afhaalt aan de verhuurbalie om volledig op de hoogte te zijn van de huurvoorwaarden welke gelden.

Kan ik een auto huren in het buitenland en wat zijn de kosten hiervoor?

Ja, dat kan. Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van autohuur in het buitenland, adviseren wij u gebruik te maken van ons internationale reserveringssysteem. Uiteraard kunt u ook voor buitenlandse reserveringen contact opnemen met ons Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55.

Voor welke landen is een internationaal rijbewijs noodzakelijk?

Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis. Buiten de Europese Unie is het voor sommige landen echter vereist. Voor de laatste informatie over het internationale rijbewijs kijkt u op de website van de ANWB.

Zijn afplakstickers voor koplampen in Engeland verplicht?

Gaat u met de auto naar Engeland? Dan bent u verplicht om uw koplampen af te plakken met stickers. Voor meer informatie kijkt u op de website van de ANWB.

Ik heb een vraag of klacht over een buitenlandse verhuring. Wat nu?

Wij kunnen uitsluitend uw vraag of klacht in behandeling nemen indien u rechtstreeks bij ons heeft geboekt. U kunt hier uw klacht indienen.

Indien u via een Touroperator of tussenpersoon heeft gereserveerd, dient u hun te benaderen. De contactgegevens vindt u in hun reserveringsbevestiging.

Meer Buitenland >
Hoe moet ik mijn huurauto afmelden?

Het afmelden van huurauto’s kunt u eenvoudig doen via www.europcar.nl/afmelden. Of u kunt een email sturen naar afmelden@europcar.nl. Vermeld in deze mail uw naam, volledig ophaaladres, telefoonnummer en het kenteken van het voertuig. Wij zullen uw afmelding vervolgens verwerken.

Zijn er speciale tarieven voor Expats?

Ja, wij bieden expats de mogelijkheid om tegen aantrekkelijk tarieven in Nederland een auto te huren. Hierbij dient u wel aan te tonen dat u als expat Nederland bezoekt en dus een woonadres in het buitenland heeft.

Wat is de definitie van een expat?

Een expat is een Nederlander die in het buitenland woont. Wanneer u gedurende een korte of lange periode Nederland bezoekt, dan heeft Europcar Autoverhuur voordelige autohuur tarieven voor u. Deze tarieven zijn kilometervrij zodat u zorgeloos bij familie of vrienden op bezoek kunt gaan of Nederland kunt laten zien.

Hoe kan ik een zakelijk account aanmaken?

Voor informatie over het aanmaken van een zakelijk account kunt u contact opnemen met ons Call Center via telefoonnummer 088-900 55 20.

Meer Zakelijk >
BACK TO TOP
BACK TO TOP